06 PAŹ: UE Rozpętuje Ofensywę Ekonomiczną w Obliczu Kryzysu Paliwowego Rosji! | RFU News

migranciwpolsce.pl 2 godzin temu



Nasza Interaktywna Mapa Wiadomości: https://www.rfunews.com/map
Wyprzedaż jesienna: już od $3.99! Uzyskaj 50% ZNIŻKI na pełen dostęp do mapy + strategiczne aktualizacje: https://www.rfunews.com/pricing

Dzisiejsza najważniejsza wiadomość pochodzi z Federacji Rosyjskiej.

W Rosji nasila się kryzys paliwowy, a żadne z rozwiązań proponowanych przez państwo nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, co powoduje wzrost desperacji.
Jednocześnie sojusznicy Ukrainy w Europie robią wszystko, co w ich mocy, aby zaostrzyć sankcje nałożone przez Ukrainę na rosyjski przemysł naftowy, prawdopodobnie znajdując nowy sposób na nałożenie sankcji w całej UE, omijając jednocześnie ewentualne prorosyjskie weta.

Dostępność paliwa na kontrolowanym przez Rosję Krymie i w kilku rosyjskich regionach pogarsza się znacznie szybciej, niż przewidywało państwo rosyjskie.
Chociaż władze Krymu obiecały, iż sytuacja niedługo się rozwiąże, ostatnio zostały zmuszone do wprowadzenia znacznie bardziej rygorystycznych racjonowań, ograniczając sprzedaż do zaledwie 20 litrów na pojazd.
Niestety dla Rosjan spowodowało to tylko dalsze szaleństwo zakupowe wśród ludności cywilnej, a trzydniowy zapas paliwa jednej stacji został wyprzedany w ciągu jednego dnia.
Powtarzające się od sierpnia uderzenia miały poważny wpływ na zdolności rafineryjne; dodatkowe znane rafinerie, takie jak Kinef i Ryazan, zostały zmuszone do wstrzymania działalności, a w tej chwili około 40% rosyjskich zdolności rafineryjnych zostało wyłączonych.
Według szacunków, tylko we wrześniu niedobór w Rosji osiągnął milion ton.
Mimo to ukraińskie ataki i sabotaż nie wykazują oznak ustępowania. Doniesiono, iż ciężarówka celowo wjechała na przejazd kolejowy i zderzyła się z rosyjskim pociągiem przewożącym paliwo z Białorusi, w wyniku czego 12 wagonów stanęło w płomieniach.

Europa zareagowała zaostrzeniem środków ekonomicznych, a Komisja Europejska zatwierdziła 19. pakiet sankcji, którego celem jest ograniczenie rosyjskich dochodów z energii i dalsze zapobieganie obchodzeniu sankcji.
Kluczowe działania obejmują przyspieszone wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego skroplonego gazu ziemnego do Unii do 2027 r., obniżenie limitu ceny ropy do 48 dolarów za baryłkę, rozszerzenie czarnych list tankowców należących do floty cieni oraz zaostrzenie ograniczeń dotyczących przepływów finansowych i technologicznych, które podtrzymują sektor rafineryjny i petrochemiczny.
Są to szeroko zakrojone środki mające na celu ograniczenie strumieni dochodów, a nie mikrozarządzanie konkretnymi rynkami.

Presja na rosyjskie szlaki transportowe już przyniosła rezultaty, ponieważ francuskie jednostki marynarki wojennej i organów ścigania niedawno przechwyciły i zatrzymały tankowiec powiązany z rosyjską flotą cieni u wybrzeży Atlantyku.
Francuskie siły zbrojne weszły na pokład statku po jego wypłynięciu z rosyjskiego portu Primorsk, zauważając nieprawidłowe sygnały identyfikacyjne i dowody na manewry mające na celu obejście sankcji.
Przejęcie statku przez Francję, choćby w Zatoce Biskajskiej, podkreśla, iż cała Europa jest zaangażowana w powstrzymywanie rosyjskich prób unikania sankcji na morzu.

Należy jednak zauważyć, iż pakiety sankcji często wchodzą w życie z opóźnieniem, są rozmywane i przepisywane w celu zapewnienia zgody wszystkich członków, zwłaszcza niektórych pro-rosyjskich graczy.
Ponieważ wielokrotnie osłabia to ich skuteczność, kilku przedstawicieli naciska w tej chwili na wprowadzenie ceł na rosyjski eksport energii zamiast sankcji.
Warto zauważyć, iż nałożenie ceł w całej UE nie wymaga jednomyślnego głosowania i pozwala ominąć weta, które w przeszłości blokowały wprowadzenie bardziej rygorystycznych środków w poprzednich pakietach.
Ponieważ cła wymagają jedynie kwalifikowanej większości, kwestia weta jednego państwa nie miałaby już zastosowania, tak jak ma to miejsce w przypadku sankcji.

Ogólnie rzecz biorąc, wzajemne oddziaływanie uderzeń na polu bitwy, które osłabiają zdolności rafineryjne, oraz skoordynowanych działań politycznych w Brukseli powoduje dwojakie skutki: natychmiastowy ból przy dystrybutorze i ograniczenie rosyjskich wysiłków na arenie międzynarodowej.
Jeżeli blokada i ukierunkowane egzekwowanie przepisów będą kontynuowane, a UE przyjmie szybsze, oparte na większości środki handlowe, Moskwa stanie przed trudniejszymi wyborami: subsydiowanie paliwa przy rosnących kosztach fiskalnych, zaakceptowanie regionalnych niedoborów, które osłabiają kontrolę krajową, lub podjęcie coraz bardziej ryzykownych prób uniknięcia sankcji, co spowoduje więcej blokad i konsekwencji prawnych.
Działania Europy nie są szybkim nokautem, ale długotrwała kampania oparta na cłach może przynieść większy efekt niż połowiczne sankcje, w przypadku których wiele osób i firm musi zostać pominiętych, aby zapewnić jednomyślne głosowanie.

Źródło: Raporty z Ukrainy

Idź do oryginalnego materiału