Australijska firma rozbuduje niemiecki terminal LNG

inzynieria.com 23 godzin temu

W 2022 r., po inwazji Rosji na Ukrainę, Niemcy stanęły przed koniecznością szybkiego uniezależnienia się od rosyjskiego gazu, który wcześniej stanowił ponad połowę ich importu. Rząd federalny zainicjował budowę pięciu pływających jednostek regazyfikacyjnych (FSRU), w tym terminalu w Brunsbüttel należącego do państwowej spółki Deutsche Energy Terminal (DET). Jednak poza nim, pozostałe inwestycje borykają się z problemami.

Rozbudowę terminalu FSRU zrealizuje firma Worley, która uczestniczyła także w budowie obiektu, a następnie dostarczyła gaz skroplony w ciągu niecałych dziewięciu miesięcy. Realizacja tego projektu wymagała ścisłej współpracy między różnymi zespołami Worley na całym świecie, w tym z biurami w Aberdeen, Glasgow, Manchesterze, Kolonii, Stavanger, Baku, Sofii, Madrycie, Pekinie oraz centrami w Indiach. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych metod, udało się znacząco skrócić czas realizacji przedsięwzięcia.

W ramach aktualnego zadania wykonawca odpowiada za budowę nabrzeża oraz infrastruktury do importu gazu. Prace obejmują konstrukcję, instalację i uruchomienie systemów, które umożliwią efektywny odbiór i dystrybucję LNG. Działania te są prowadzone przez zespoły Worley w Wielkiej Brytanii i Niemczech, z dodatkowym wsparciem inżynieryjnym i zakupowym.

Terminal LNG w Brunsbüttel stanowi najważniejszy element strategii Niemiec w zakresie zapewnienia stabilnych dostaw energii oraz przejścia na źródła o niższej emisji dwutlenku węgla. Jak podkreślił Chris Ashton, dyrektor generalny Worley, projekt ten nie tylko wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne kraju, ale także przyczynia się do realizacji celów związanych z transformacją energetyczną.

Przeczytaj także: Pływający terminal LNG. Jest inżynier kontraktu

Idź do oryginalnego materiału