Kluczowym elementem, który ukształtował Czerwony Bór, jest bocznica i przystanek kolejowy, stanowiące część niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 37 . Linia ta - łącząca kiedyś Pisz z Łapami - była intensywnie wykorzystywana, ale jej szczególne znaczenie zyskała właśnie w kontekście obsługi tutejszej jednostki.
Bocznica w Czerwonym Borze powstała specjalnie na potrzeby wojska. Przez lata zapewniała logistyczne wsparcie dla jednostki, umożliwiając transport ciężkiego sprzętu, zaopatrzenia oraz żołnierzy. Choć ruch pasażerski na całej linii 37 jest dziś symboliczny lub zawieszony na wielu odcinkach, to właśnie ta wojskowa infrastruktura przez dekady stanowiła jej główną rację bytu i gwarancję utrzymania.
Pozostałość po czasach, kiedy duże jednostki wojskowe stacjonowały w Czerwonym Borze to jeden największych i najważniejszych obiektów militarnych w regionie. W czasach PRL i później przez osta





![Pierwsze szkolenie "wGotowości" pod okiem instruktorów 1PBOT [FOTO]](https://zambrow.org/static/files/gallery/130/1765379_1763851201.webp)




