Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy przygotował specjalny raport podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych.
Analiza oparta została na danych z ponad 7500 ankiet z przeprowadzonych w niemal 2100 szkół w całej Polsce.
Jak się okazuje, są zarówno dobre, jak i złe strony wprowadzonych zmian. Zdaniem większości nauczycieli, na plus należy zaliczyć fakt, iż uczniowie mają teeraz więcej czasu w odpoczynek, zabawę i aktywność fizyczną oraz mniej się stresują ocenami. Minusem zmian jest natomiast niższa, niż wcześniej motywacja do nauki i brak umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy.
A jak Państwo oceniacie te zmiany? Czy rezygnacja z zadawania lekcji do domu była dobrą decyzją? W jaki inny sposób można zachęcić dzieci do uczenia się po szkole?
Zapraszam do dyskusji – Artur Steciąg.
Od godz. 12:10 czekamy na Państwa telefony: 68 324 22 55 i 68 324 35 33 oraz na komentarze.
Otwarty Mikrofon:

Czy rezygnacja z zadawania lekcji do domu była dobrą decyzją?

Czy obecny układ partyjny przetrwa do wyborów parlamentarnych w 2027 roku, czy czeka nas przeformatowanie sceny politycznej?
