Decathlon zamierza sprzedać swój biznes w Rosji

nowymarketing.pl 1 rok temu
Niemal rok od rozpoczęcia wojny w Ukrainie Decathlon postanowił całkowicie opuścić rynek agresora. Firma wystawiła na sprzedaż swoje aktywa w Rosji. fot. depositphotos.com
Decathlon na „liście wstydu”
Od początku wojny w Ukrainie zachodnie marki, które postanowiły kontynuować sprzedaż w Rosji, stanęły w ogniu krytyki za „sponsorowanie rosyjskich okrucieństw”. Firmy takie jak Auchan, Leroy Merlin i Decathlon były otwarcie piętnowane przez prezydenta Ukrainy oraz ministra spraw zagranicznych. W efekcie wielu konsumentów dołączyło do bojkotu francuskich marek, rezygnując z zakupów w ich sklepach czy organizując protesty.
Po ogromnej fali krytyki, sieć sklepów sportowych Decathlon ogłosiła zawieszenie swojej działalności w na rynku rosyjskim w marcu 2022 roku. Zamknięto wszystkie sklepy stacjonarne oraz e-sklep działający w Federacji...
Idź do oryginalnego materiału