Trasa o długości ponad 9 km przebiegać będzie nowym śladem przez gminy Łopiennik Górny oraz Krasnystaw. Zacznie się przed Łopiennikiem, ominie centrum tej miejscowości od południowo-zachodniej strony, następnie zbliży się do drogi krajowej nr 17 i dalej pobiegnie wzdłuż niej. Kończyć będzie się w Zakręciu, przed zaplanowanym węzłem Krasnystaw Północ u zbiegu z ul. Polewaną. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zaplanowano osiem obiektów inżynierskich, w tym most nad rzeką Łopą, cztery wiadukty i trzy przejścia dla średnich i dużych zwierząt.PRZECZYTAJ TEŻ: Otworzą przejazd, mieszkańcy gmin Łabunie i Komarów-Osada odetchnąInwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, iż zadaniem wykonawcy będzie m.in. wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie pozwolenia na budowę (tj. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – ZRID), wybudowanie trasy oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Ogłoszenie o przetargu przekazano 7 listopada do Dziennika Urzędowego UE. Na platformie zakupowej pojawi się ono w przyszłym tygodniu.– Wyłonienie wykonawcy oraz podpisanie umowy, w przypadku braku odwołań, planujemy w przyszłym roku – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Lublinie.Przypomnijmy, iż budowa S17 między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków o łącznej długości 115 km. Na sześciu z nich są podpisane umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne, co wynika z terminu podpisania umów czy uzyskania decyzji ZRID. Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód–Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe–Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. PRZECZYTAJ: Tak Zamość świętował 107. rocznicę odzyskania niepodległości. Zobacz zdjęcia z 11 listopada– Jeszcze w tym roku spodziewamy się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe–Tomaszów Lubelski o długości 18,5 km – dodaje rzecznik. – Złożyliśmy wnioski do wojewody lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód–Łopiennik (16,3 km), Krasnystaw–Izbica (18,8 km) oraz Izbica–Zamość Sitaniec (9,9 km). W tym roku chcemy ogłosić także przetarg na brakujący fragment S17 Zamość Sitaniec–Zamość Wschód (11,3 km), który domknie realizację tej trasy od Warszawy do Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą.Ostatnią częścią S17 będzie około 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. w tej chwili trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. W planach jest także budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.NIE PRZEGAP: