Sklep z produktami ze Wschodu
Ukrainoczka to sieć sklepów spożywczych, która oferuje głównie produkty wschodnie.
– Uzupełniamy ofertę o produkty, których brakuje w Polsce. Mamy w asortymencie głównie jedzenie ukraińskie, ale też mołdawskie i gruzińskie. Skupiamy się na spożywce typowej dla krajów byłego Związku Radzieckiego. To m.in. suszone i wędzone ryby, mrożonki, pielmieni, czy słonina – mówi Maksim Primieczajew, prezes Ukrainoczki.
Szybki wzrost
Pomysł na Ukrainoczkę zrodził się w związku z rosnącą migracją zarobkową i geopolityczną Ukraińców. Popyt na produkty wschodnie rósł już od 2014 roku, kiedy to za naszą wschodnią granicą rozgorzał konflikt. Jeszcze większe potrzeby w tym zakresie pojawiły się wraz z eskalacją tego konfliktu w 2021 roku, kiedy do Polski przybyły miliony ludzi z Ukrainy.
– Zakupy w naszych sklepach robią jednak nie tylko obywatele Państw wschodnich, ale i Polacy szukający nowych smaków – zapewnia Maksim Primieczajew.
Ukrainoczka działa w Polsce od 2017 roku. Firma od początku otwiera zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe. Dzisiaj tych pierwszych działa w Polsce siedem, a drugich trzynaście. Ten rok Ukrainoczka chce zakończyć z 35 sklepami, a w 2025 roku liczy już na około 100 placówek.
– Nasze sklepy mają duży potencjał do rozwoju, głównie ze względu na coraz liczniejszą grupę obywateli Ukrainy w naszym kraju. Obroty co roku mamy dwucyfrowe – mówi Maksim Primieczajew.
Ukrainoczka szuka partnerów głównie w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys. Najciekawsze są te, w których skupiska obywateli Ukrainy są największe – a więc Warszawa, Wrocław i zagłębie śląskie. Inwestycja to mniej więcej 250 tys. zł w sklep o powierzchni 100 mkw. Za jego zatowarowanie odpowiada franczyzodawca. Należności za towar są partnerowi rozkładane na raty, tak, żeby mógł je spłacić, kiedy sklep będzie już działał. Partnerzy dostaną też pomoc w wyborze dostawcy sprzętu, system zamówień i opiekę menedżera. Mogą też liczyć na wyłączność terytorialną. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać ok. 16 miesięcy.
Liczy się zaangażowanie
Ukrainoczka obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. Podkreśla, że zależy jej na współpracy z osobami, które są żywo zainteresowane prowadzeniem tego biznesu.
– To nie mogą być przedsiębiorcy, którzy chcą zainwestować pieniądze, tylko osoby, które rzeczywiście zaangażują się w rozwijanie sklepu. Liczy się doświadczenie i żyłka przedsiębiorczości – mówi Maksim Primieczajew.
Jego zdaniem dużą przewagą Ukrainoczki na rynku sklepów spożywczych jest oryginalny asortyment oraz własne centrum dystrybucyjne.
– Mamy wypracowane korzystne warunki handlowe u strategicznych dystrybutorów wschodnich artykułów spożywczych, co pozwala na utrzymanie dochodowości sklepu na wysokim poziomie – zapewnia Maksim Primieczajew.
Ukrainoczka oprócz rozwoju w Polsce myśli także o wyjściu za granicę.
– Rozważamy otwieranie sklepów w innych krajach ościennych. Na początku będą to wyłącznie sklepy własne, dla których szukamy lokalizacji. Nie wykluczamy też jednak współpracy w modelu franczyzowym, kiedy już przetestujemy inne rynki – mówi Maksim Primieczajew.
WIZYTÓWKA MARKI UKRAINOCZKA
Sklep spożywczy z artykułami ze Wschodu.
- 7 sklepów własnych i 13 franczyzowych
- Inwestycja: ok. 250 tys. zł w sklep o powierzchni 100 mkw.
- Opłata miesięczna – 500 zł plus VAT
- Opłata wstępna – 5 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
W ostatnich latach rozwój sieci franczyzowej Sensi Hemp zwolnił. Ale firma nie stała w miejscu.
– Mocno inwestujemy w nowe supermarkety i sklepy w formacie convenience – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
– Duży potencjał rozwoju widzimy z franczyzobiorcami, którzy zarządzają 5-10 sklepami. Ale już jeden lokal może generować dobre wyniki – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pracownie ceramiczne nie narzekają na brak klientów, ponieważ konsumenci szukają oryginalnego, glinianego rękodzieła. Dość wysoki jak na branżę próg wejścia w biznes powstrzymuje wysyp konkurencji.
Nie potrzeba dużych pieniędzy, aby wejść we franczyzę Sulaiman Kebab. A ile można zarobić?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pizza Factory zamierza w tym roku otworzyć co najmniej siedem nowych lokali, powiększając tym samym sieć do 20 punktów.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....