Najlepsze lokalizacje / Ukrainoczka szuka partnerów głównie w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys. Najlepiej w takich, w których skupiska obywateli Ukrainy są największe.
Czwartek
28.03.2024
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
 

Ukrainoczka to sieć sklepów spożywczych, która oferuje głównie produkty wschodnie.

– Uzupełniamy ofertę o produkty, których brakuje w Polsce. Mamy w asortymencie głównie jedzenie  ukraińskie, ale też mołdawskie i gruzińskie. Skupiamy się na spożywce typowej dla krajów byłego Związku Radzieckiego. To m.in. suszone i wędzone ryby, mrożonki, pielmieni, czy słonina – mówi Maksim Primieczajew, prezes Ukrainoczki.

Szybki wzrost

Pomysł na Ukrainoczkę zrodził się w związku z rosnącą migracją zarobkową i geopolityczną Ukraińców. Popyt na produkty wschodnie rósł już od 2014 roku, kiedy to za naszą wschodnią granicą rozgorzał konflikt. Jeszcze większe potrzeby w tym zakresie pojawiły się wraz z eskalacją tego konfliktu w 2021 roku, kiedy do Polski przybyły miliony ludzi z Ukrainy.

– Zakupy w naszych sklepach robią jednak nie tylko obywatele Państw wschodnich, ale i Polacy szukający nowych smaków – zapewnia Maksim Primieczajew.

Ukrainoczka działa w Polsce od 2017 roku. Firma od początku otwiera zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe. Dzisiaj tych pierwszych działa w Polsce siedem, a drugich trzynaście. Ten rok Ukrainoczka chce zakończyć z 35 sklepami, a w 2025 roku liczy już na około 100 placówek.

– Nasze sklepy mają duży potencjał do rozwoju, głównie ze względu na coraz liczniejszą grupę obywateli Ukrainy w naszym kraju. Obroty co roku mamy dwucyfrowe – mówi Maksim Primieczajew.

Ukrainoczka szuka partnerów głównie w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 100 tys. Najciekawsze są te, w których skupiska obywateli Ukrainy są największe – a więc Warszawa, Wrocław i zagłębie śląskie. Inwestycja to mniej więcej 250 tys. zł w sklep o powierzchni 100 mkw. Za jego zatowarowanie odpowiada franczyzodawca. Należności za towar są partnerowi rozkładane na raty, tak, żeby mógł je spłacić, kiedy sklep będzie już działał. Partnerzy dostaną też pomoc w wyborze dostawcy sprzętu, system zamówień i opiekę menedżera. Mogą też liczyć na wyłączność terytorialną. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać ok. 16 miesięcy.

Liczy się zaangażowanie

Ukrainoczka obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. Podkreśla, że zależy jej na współpracy z osobami, które są żywo zainteresowane prowadzeniem tego biznesu.

– To nie mogą być przedsiębiorcy, którzy chcą zainwestować pieniądze, tylko osoby, które rzeczywiście zaangażują się w rozwijanie sklepu. Liczy się doświadczenie i żyłka przedsiębiorczości – mówi Maksim Primieczajew.

Jego zdaniem dużą przewagą Ukrainoczki na rynku sklepów spożywczych jest oryginalny asortyment oraz własne centrum dystrybucyjne.

– Mamy wypracowane korzystne warunki handlowe u strategicznych dystrybutorów wschodnich artykułów spożywczych, co pozwala na utrzymanie dochodowości sklepu na wysokim poziomie – zapewnia Maksim Primieczajew.

Ukrainoczka oprócz rozwoju w Polsce myśli także o wyjściu za granicę.

– Rozważamy otwieranie sklepów w innych krajach ościennych. Na początku będą to wyłącznie sklepy własne, dla których szukamy lokalizacji. Nie wykluczamy też jednak współpracy w modelu franczyzowym, kiedy już przetestujemy inne rynki – mówi Maksim Primieczajew.

 

WIZYTÓWKA MARKI UKRAINOCZKA

Sklep spożywczy z artykułami ze Wschodu.

  • 7 sklepów własnych i 13 franczyzowych
  • Inwestycja: ok. 250 tys. zł w sklep o powierzchni 100 mkw.
  • Opłata miesięczna – 500 zł plus VAT
  • Opłata wstępna – 5 tys. zł

Maksim Primieczajew, prezes Ukrainoczki / "Zakupy w naszych sklepach robią jednak nie tylko obywatele Państw wschodnich, ale i Polacy szukający nowych smaków".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022