Na placu budowy pojawił się potężny żuraw dźwigowy do posadowienia segmentów startowych kładki. Po stronie Ludwinowa operację już zakończono, do połowy marca będą realizowane prace zbrojarskie i betoniarskie. Ich efektem będzie zespolenie segmentów z korpusami podpór. Zaplanowano ich betonowanie z użyciem specjalnie zaprojektowanej mieszanki z betonu samozagęszczalnego (beton SCC).
Trwają prace po stronie Kazimierza. Tu montaż segmentów startowych odbędzie się w marcu. Po dostarczeniu na plac budowy przęseł skrajnych o długości po 12 m, zostaną one przyspawane do segmentów. Ich montaż odbędzie się dzięki tego samego dźwigu. Na wiosnę zaplanowano wykonanie podpór tymczasowych na nabrzeżach dolnego bulwaru Wołyńskiego i Inflanckiego. Równocześnie rozpocznie się budowa ramp najazdowych po stronie Kazimierza.
Kładka dla pieszych i rowerzystów będzie miała 130 m długości i 14 m szerokości. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich (ZIM) w Krakowie.
Zakończenie budowy przewidziano na połowę 2026 r. Wartość inwestycji to 114 mln zł. 65 mln zł wynosi dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.
Przeczytaj także: Kraków zbuduje most tymczasowy? Spotkanie z żołnierzami