Niemiecki wóz torujący na bazie ukraińskich doświadczeń

defence24.pl 3 miesięcy temu
Jeżeli chodzi o europejski rynek pojazdów torujących tudzież rozminowujących, to opierają się one zwykle na podwoziach czołgów Leopard 1/2 jak np. fińskie Leopard 2R lub produkowane przez firmę FFG wozy Wisent 1/2 MC. Propozycja niemieckiego Rheinmetalla charakteryzuje się zwiększoną uniwersalnością względem innych tego typu konstrukcji, poprzez dodanie nowy środka „torującego” w postaci ładunków wydłużonych Plofadder umieszczonych w wyrzutni na tyle pojazdu. To rozwiązanie zwykle kojarzy się z [poradzieckimi UR-77 Meteor](https://defence24.pl/wojna-na-ukrainie-raport-specjalny-defence24/ukraina-ladunki-wydluzone-uzywane-jak-w-syrii) lub [zestawami M58 MICLIC](https://defence24.pl/wojna-na-ukrainie-raport-specjalny-defence24/amerykanskie-systemy-rozminowywania-na-ukrainie). Wóz może wystrzelić jeden ładunek, oczyszczając drogę o długości 160 metrów i szerokości 900 cm. W przypadku zużycia obu ładunków oczyszczony teren określa się na 250 metrów. Jak pokazuje Ukraina lub Syria ładunki wydłużone, o ile trzeba, mogą być także użyte do burzenia budynków lub „czyszczenia” okopów z żołnierzy przeciwnika.
Idź do oryginalnego materiału