Nowe logo Poznania pojawiło się na Starym Rynku. Nie do przeoczenia

wpoznaniu.pl 11 miesięcy temu

Nowe logo Poznania wzbudziło wiele kontrowersji, między innymi ze względu na cenę. Dziś można zobaczyć je w większym wydaniu na Starym Rynku.

Na Starym Rynku trwa „Płytówka”, czyli impreza z okazji zakończenia remontu w tym rejonie. To pierwsze tego typu miejskie wydarzenie po zmianie identyfikacji wizualnej Poznania. W piątek wieczorem odbywał się DJ set, podczas którego nowe logo rozbłyskało na zielono na elewacji Wielkopolskiego Muzeum Wojskowego. W sobotę z kolei na płycie Starego Rynku logo pojawiło się w większej i zdecydowanie nie do przeoczenia odsłonie.

Drewniane logo

fot. Łukasz Gdak

Po wschodniej stronie rynku zobaczyć można dużą drewnianą konstrukcję. Tak jak samo logo, wywołała ona spore kontrowersje wśród przechodniów. Dziś, w ramach „Płytówki”, w tym drewnianym stoisku można odebrać pelargonię za darmo. Wystarczy pokazać paragon z wybranych restauracji na Starym Rynku, które biorą udział w imprezie.

Kontrowersje

Nowe logo stało się obiektem wielu negatywnych komentarzy już nie tylko w Poznaniu, ale w całej Polsce. Przede wszystkim wielu poznaniakom nie podoba się sama koncepcja. Spora część komentujących zwraca również uwagę na zmianę koloru — z niebieskiego na zielony. Największe kontrowersje wzbudza jednak cena. Jak przekazało Miasto, strategia wraz z identyfikacją powstawały w rocznym procesie, który kosztował łącznie 150 tysięcy złotych.

Error happened.
Idź do oryginalnego materiału