Budynek warsztatów wagonowych Kolei Warszawsko-Terespolskiej przy ul. Chodakowskiej 100 został wpisany do rejestru zabytków. Decyzje podjął mazowiecki wojewódzki konserwator zabytków Marcin Dawidowicz.
Warsztaty stanowiły zaplecze techniczne dla otwartej w 1866 r. Drogi Żelaznej Warszawsko-Terespolskiej ze stacją początkową na Pradze.
Zabudowania warsztatowe zostały zniszczone w wyniku pożaru w 1899 r., a następnie przeniesione w większości na Pelcowiznę. Hala wzniesiona na początku XX w. w miejscu pierwszych budynków warsztatowych przeznaczona była na bieżące naprawy taboru.
Hala powstała przed 1915 r. jako zaplecze dla stacji Warszawa Wschodnia (dawniej Dworzec Brzeski). Przetrwała działania wojenne z lat 1939-1945 oraz powojenną przebudowę węzła kolejowego.
Budynek wzniesiony na fundamentach skrzydła poprzecznego pierwszego zespołu warsztatów jest charakterystyczny dla architektury kolejowej przełomu XIX i XX w.
— Dokumentuje dzieje kolei warszawskich, w tym szczególnie trzeciej linii kolejowej na terenach Królestwa Polskiego, która łączyła Warszawę z Kijowem. Jest również świadectwem historycznego zagospodarowania stacji Terespolskiej (Brzeskiej), na które składały się zniszczone w czasie II wojny światowej parowozownia i budynki warsztatowe — zaznaczył konserwator.
Pomimo przekształceń budynek zachował czytelną formę nadaną na początku XX w. oraz gabaryty i rozwiązania techniczne związane z przebudową w dwudziestoleciu międzywojennym.