Od czerwca 2024 roku IOM Poland, UNHCR Polska i Małopolski Urząd Wojewódzki prowadzą warsztaty dla zespołów zarządzania kryzysowego w Małopolsce. Sesje te, przeznaczone dla władz lokalnych nadzorujących ośrodki zbiorowego zakwaterowania, koncentrują się na zasadach ochrony, standardach schronisk i reagowaniu kryzysowym w celu lepszego wsparcia ukraińskich uchodźców i migrantów. Inicjatywa ta odzwierciedla zaangażowanie IOM na rzecz grup marginalizowanych, w tym ukraińskich uchodźców romskich. Najnowsze warsztaty, prowadzone przez Fundację W Stronę Dialogu, dotyczyły wsparcia przesiedleńców Romów z Ukrainy. Uczestnicy z różnych lokalizacji Małopolski zaangażowali się w dyskusje na temat poprawy komunikacji, przełamywania stereotypów i dzielenia się strategiami skutecznego wsparcia. Więcej informacji na temat sytuacji uchodźców romskich można znaleźć w niedawnym raporcie IOM [link: https://bit.ly/3WoNRYm] podkreślając stojące przed nimi wyzwania, takie jak dyskryminacja, złe warunki mieszkaniowe, ograniczona edukacja oraz bariery w opiece zdrowotnej i wsparciu prawnym. ————- Od czerwca 2024 roku IOM Poland, UNHCR Poland oraz Małopolski Urząd Wojewódzki prowadzą warsztaty dla uczestników wyposażonych w zarządzaniem kryzysowym w Małopolsce. Sesje te, podlegają działaniu organów wykonawczych, które podlegają zbiorowemu działaniu, koncentrują się na zasadach ochrony, standardowych działaniach oraz reagowaniu na kryzys, aby lepiej podjąć działania i migrantów z Ukrainy. Inicjatywa ta wymaga udziału IOM w pomocy grupom marginalizowanym, w tym Romskim uchodźcom z Ukrainy. Ostatni warsztat, przez Fundację w Stronę Dialogu, był emitowany przez przesiedlonych Romów z Ukrainy. Uczestnicy, z różnych części Małopolski, aktywnie działają na rzecz poprawy komunikacji, przełamywaniu stereotypów oraz dzielą się strategią skutecznego wsparcia. Więcej informacji na temat sytuacji romskich można znaleźć w dostępie do IOM [link: https://bit.ly/3WoNRYm]który zwraca uwagę na zagrożenia, takie jak dyskiryminacja, trudne warunki mieszkaniowe, niski dostęp do edukacji oraz bariery w dostępie do opieki nad nauczycielami i wsparciem technicznym.
Żródło materiału: IOM UN Migration Poland