GDDKiA wspólnie z firmą Himmel i Papesch Opole, wykonawcą, rozpoczęły porządkowanie terenu, gdy pozwoliła na to sytuacja powodziowa. Oczyszczono dojazd do miejsca, gdzie jeszcze kilka dni wcześniej stał most tymczasowy i konstrukcja nowego obiektu. Z koryta rzeki wyciągnięto wszystko, co było możliwe z brzegu. Od 20 września w pracach pomagali żołnierze wojsk inżynieryjnych. Oczyszczono koryto Białej Głuchołaskiej i rozebrano konstrukcję mostu tymczasowego zalegającego w rzece.
7 października żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do montażu mostu tymczasowego DMS-65 (użyczonego z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych). Kilka dni później posadowili dwie konstrukcje na przyczółkach wybudowanych przez wykonawcę i zainstalowali na pomostach płyty jezdne. Kończą się odbudowa dojazdów do mostów i odtwarzanie chodników.
Budowa mostu przez Białą Głuchołaską w Głuchołazach w ciągu DK40, została przerwana po zniszczeniu konstrukcji przez powódź. Po otwarciu przeprawy tymczasowej zostanie wznowiona.
Stalowy most DMS-65 jest wykorzystywany do zadań wojskowych, a także budowy objazdów lub przepraw tymczasowych. Nad rzeką w mieście zamontowano dwie niezależne przeprawy (po jednej dla wszystkich kierunku). Każdy obiekt ma 36 m długości i waży 48 ton. Takie rozwiązanie zastosowano np. podczas remontu mostu nad Wisłą w ciągu DK7.
Zdjęcia z montażu mostu tymczasowego w Głuchołazach
Przeczytaj także: Rekordowy most coraz widoczniejszy