Papierowe mapy i prognozy pogody z internetu. Rosyjskie lotnictwo zmieniło się w latającą katastrofę. "Paliwo tankujemy na oko, trochę dolewamy na wszelki wypadek"
Zdjęcie: Władimir Putin, w tle ogon samolotu Airbus A321-211 rosyjskich linii lotniczych Aerofłot
"Przez jakiś czas naprawdę mieliśmy ze sobą wielkie papierowe segregatory. Lataliśmy z ogromną walizką z mapami wszystkich krajów". Tak Wasilij, pilot Boeinga 737-800, opisuje sytuację Aerofłotu po opuszczeniu rosyjskiego rynku przez zachodnie firmy lotnicze w 2022 r. Choć od tego czasu Rosja stworzyła własne aplikacje z nawigacją, w innych aspektach jej lotnicwto kuleje — przez brak podstawowych systemów piloci muszą manualnie planować trasy czy obliczać ilość paliwa do samolotów, a pogodę sprawdzać na ogólnodostępnych stronach internetowych. Byli pracownicy rosyjskich linii lotniczych opowiedzieli serwisowi The Insider, jak wygląda lotnictwo Rosji od środka. Cofnęło się w czasie o dobre kilkadziesiąt lat.








![Świętowali swoje 30-lecie. Związek Gmin Lubelszczyzny docenił doświadczonych samorządowców [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/xga-4x3-swietowali-swoje-30-lecie-zwiazek-gmin-lubelszczyzny-docenil-doswiadczonych-samorzadowcow-zdjecia-1765970090.jpg)

