Pierwsi piloci dronów w Straży Ochrony Kolei

raportkolejowy.pl 2 dni temu
Zdjęcie: Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei przeszli szkolenie z zakresu pilotowania dronów (fot. SOK)


Straż Ochrony Kolei wykorzysta do pracy bezzałogowe statki powietrzne. Uprawnienia do pilotowania dronów zdobyło pierwszych pięciu funkcjonariuszy. Najnowocześniejszy sprzęt patrolować będzie obszar kolejowy w odległości choćby 2 kilometrów od pilota BSP.

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei przeszli szkolenie z zakresu pilotowania dronów (fot. SOK)

Specjalistyczne, czterodniowe szkolenie z pilotowania i obsługi dronów, a także ich budowy, przeprowadzone zostało w siedzibie Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei w Warszawie.

– Funkcjonariusze SOK zdobywali wiedzę z zakresu prawa lotniczego oraz nabyli umiejętności niezbędne do prowadzenia obserwacji z powietrza – informuje insp. Piotr Żłobicki z Zespołu Prasowego KG SOK. – Ćwiczenia obejmowały loty na terenie w Warszawie oraz prowadzenie rejestracji obrazu.

Szkolenie UAVO uprawnia funkcjonariuszy do nabycia kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego (BSP) w ramach Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS 05. Kurs NSTS-05 przeznaczony jest dla pilotów dronów wykonujących operacje poza zasięgiem wzroku (BVLOS), dronem o masie do 4 kg, w maksymalnej odległości do 2 kilometrów od pilota BSP.

– Pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, każdy z kursantów mógł przejść kompleksowe szkolenie na dronach będących na wyposażeniu naszej formacji – dodaje Żłobicki. – Nauczyli się nimi posługiwać oraz dowiedzieli się, w jaki sposób drony powinny być pilotowane w trakcie lotów bez widoczności.

Obserwacja zagrożeń występujących na terenie kolejowym, to jedno z podstawowych zadań Straży Ochrony Kolei. Wyposażenie jednostek SOK w specjalistyczny sprzęt m.in. drony jest narzędziem wspierającym pracę funkcjonariuszy. Dzięki temu możliwe pozostało szybsze wykrywanie, obserwacja i rejestracja wszelkich niepożądanych zdarzeń na obszarze kolejowym RP.

Nowoczesne oprogramowanie dla dronów: klucz do efektywności i bezpieczeństwa kolei

Idź do oryginalnego materiału