Polski as w przestworzach. Jerzy Makula i nieznane dotąd historie z LOT-u

zachod.pl 1 rok temu
Zdjęcie: Fot. LOT Polish Airlines/FB


Jerzy Makula to jeden z najsłynniejszych i najbardziej zasłużonych polskich pilotów. Siedmiokrotny indywidualny mistrz świata w akrobacji szybowcowej był kapitanem w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Jak Jerzy Makula został pilotem i dlaczego ciągle podpadał instruktorom? Na te i inne pytania odpowiedział w wywiadzie dla PLL LOT.

Polski as przestworzy

Polskie Linie Lotnicze LOT słyną z mistrzów pilotażu. Jednym z niekwestionowanych przykładów na potwierdzenie tej tezy jest instruktor i emerytowany kapitan Jerzy Makula – siedmiokrotny indywidualny mistrz świata w akrobacji szybowcowej, czterokrotny srebrny medalista, ośmiokrotny drużynowy mistrz świata, trzykrotny indywidualny mistrz Europy, a także czternastokrotny mistrz Polski.

W PLL LOT pilotował samoloty An-24, Tu-154M, Boeing 767 i Boeing 787. Był w załodze, która odbierała z Seattle pierwszego Boeinga. Pilotował rejsy VIPowskie, jak te z papieżem czy głowami państw. Makula jest również właścicielem szybowca Foka 5, zawieszonego we foyer siedziby narodowego przewoźnika. Dokładnie tego samego, który szerszej publiczności jest znany z programów „No to lecę!” i „Operacja LOT”.

W wywiadzie dla LOT-u Makula opowiedział o tym, jak został pilotem i… dlaczego ciągle podpadał instruktorom! Odpowiedział również na pytanie, które zwycięstwo jest dla niego najważniejsze, a także dał kilka wskazówek adeptom lotnictwa.

Dalsza część tekstu pod filmem

https://www.youtube.com/embed/8IILm7DlvtM

Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 12. najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.

Idź do oryginalnego materiału