Twórca filmów iPhone’a twierdzi, iż iPhone 16 Pro nie jest dużym ulepszeniem; mówi o użyciu dronów

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Twórca filmów iPhone’a, Joey Helms, znany z kinowych nagrań miejskich przedstawiających każdego roku modele iPhone’a Pro, twierdzi, iż iPhone’a 16 Pro nie jest dużym ulepszeniem w porównaniu z ubiegłorocznym modelem.

Odpowiadał także na pytania dotyczące tego, jak zamontował iPhone’a na dronie na potrzeby ujęć lotniczych w tegorocznym filmie…

Helms nakręcił przykładowy materiał filmowy prezentujący możliwości trzech ostatnich generacji modeli iPhone’a Pro:

iPhone 16 Pro nie jest dużym uaktualnieniem

Powiedział, iż uważa, iż ​​przycisk sterowania kamerą jest dla niego zbyt wybredny i nie można na nim polegać, więc jego jedynym zastosowaniem jest nagrywanie.

Możliwość miksowania dźwięku jest „imponująca”, gdy słuchasz materiału na telefonie, ale zauważasz ograniczenia, gdy słuchasz uważniej.

Gdy tylko założysz słuchawki lub użyjesz większych głośników, artefakty i drgania związane z redukcją szumów stają się wyraźne. Tak więc net net jest fajny do szybkich edycji na urządzeniach mobilnych i postów w mediach społecznościowych, ale nikt jeszcze nie będzie polegał na iPhonie do nagrywania dźwięku do jakiejkolwiek profesjonalnej pracy.

Jedyną znaczącą zmianą, jego zdaniem, jest możliwość nagrywania wysokiej jakości materiałów w zwolnionym tempie przy 120 kl./s, ale twierdzi, iż ma to ograniczone zastosowanie w rzeczywistych warunkach.

Moim zdaniem jedynym godnym uwagi ulepszeniem serii 16 z punktu widzenia filmowego jest możliwość nagrywania 120 klatek na sekundę w 4K i ProRes LOG. Oznacza to, iż 120 klatek na sekundę to dość dziwna liczba klatek na sekundę, ponieważ jest zbyt wolna dla większości ujęć, ale nie na tyle wolna, aby uzyskać efekt wow w zwolnionym tempie. Tak czy inaczej, nie jest to liczba klatek na sekundę, z której wielu będzie regularnie korzystać i z tego punktu widzenia aktualizacja z 15 Pro do 16 Pro dla większości nie jest tego warta.

Zauważył jednak, iż Apple najwyraźniej poprawił niezawodność nagrywania na dyskach SSD, z jednym zastrzeżeniem.

Zauważyłem, iż nagrywanie na dyskach SSD (co domyślnie robię podczas nagrywania w ProRes LOG) jest znacznie bardziej niezawodne w porównaniu do chwili premiery 15 Pro. Uważaj jednak, wcześniej sformatuj dysk SSD w formacie ExFat. Na początku korzystałem z systemu Mac OS Extended i napotkałem problemy podczas nagrywania 120 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K ProRes na dysk SSD, gdzie aplikacja aparatu częściowo się zawiesiła, nie mogła już nagrywać i jedynie pełne ponowne uruchomienie mogło to naprawić. Jednak sformatowanie dysku SSD do ExFat załatwiło sprawę.

Tegoroczne nagrania zawierał wiele ujęć z dronaa Helms powiedział, iż miał wiele pytań na ten temat.

Zamontowaliśmy iPhone’a 16 Pro (a nie Max, aby zmniejszyć wagę) dzięki wydrukowanego w 3D uchwytu do specjalnie zbudowanego 7-calowego drona FPV iFlight Chimera. Dron był pilotowany przez zawodowego pilota drona

z siedzibą w Chicago.

Wyzwania, na jakie natrafiliśmy, były dwojakie: 1) iPhone’y nie są zbyt aerodynamiczne i działały jak żagiel na dronie. To sprawiło, iż zrzucenie Split-S z budynku było trudniejsze.

2) Mikrowibracje drona w połączeniu ze stabilizacją obrazu w telefonie spowodowały drgania. Włączenie ulepszonej stabilizacji jeszcze bardziej pogorszyło sytuację, ale wygląda na to, iż nie można całkowicie wyłączyć stabilizacji na iPhonie.

Obrazy: Joey’a Helmsa; iLot

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.





Source link

Idź do oryginalnego materiału