Undaunted 2200: Callisto to duża zmiana w serii gier planszowych o II wojnie światowej

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Historyczne gry wojenne są trochę w pułapce Złap 22 w tej chwili. Podczas gdy mechanika gatunku, szczególnie w przestrzeni gier planszowych, przez cały czas ewoluuje w ekscytujący sposób, frakcje na stole mogą być szczególnie odpychające dla współczesnej publiczności. Dlatego projektanci uznanej serii Undaunted (Nieustraszeni: Normandia, Niezrażeni: Stalingrad) postanowili całkowicie opuścić naszą planetę. Nieustraszony 2200: Callisto rozgrywa się na jednym z księżyców Jowisza i debiutuje w tym tygodniu na Gen Con. Polygon miał ekskluzywny podgląd wcześniej tego lata i wyszliśmy podekscytowani kierunkiem, w jakim zmierza seria — choćby jeżeli dzieje się to ponad pół miliona mil od domu.

Oczywiście, zmiana otoczenia na tak dużą skalę nie nastąpiła bez starannego przemyślenia projektantów David Thompson i Trevor Benjaminoraz wydawcy Osprey Games.

Zdjęcie: Osprey Games

Nieustraszony 2200: Callisto jest zdecydowanie odpowiedzią na znaczące publiczne apele o wprowadzenie systemu w nowy temat”, napisał zespół we wspólnym oświadczeniu. „Przez lata nauczyliśmy się, jak modyfikować i wprowadzać Undaunted na wiele sposobów, których nigdy nie przewidywaliśmy w przypadku oryginału Normandia projekt. […] Chodziło po prostu o stworzenie otoczenia, które wydawałoby się spójne z tym, w co rozwinęło się Undaunted, i odzwierciedlenie go dzięki istniejących i nowych mechanizmów”.

W Nieustraszony 2200jeden gracz kontroluje korporacyjne siły bezpieczeństwa działające w imieniu dobrze finansowanego konglomeratu górniczego. Ta sztywna i sterylna frakcja bojowników składa się z bezimiennych żołnierzy i broni wsparcia, które mogą dostarczyć dużo siły ognia i zastraszania dzięki swoich opancerzonych jednostek mech. Po przeciwnej stronie pola bitwy znajdują się górnicy, zbieranina sił władających prowizoryczną bronią i dostosowanymi pojazdami przemysłowymi. Ich żołnierze otrzymują imiona zamiast numerów i walczą o poprawę własnego dobrobytu. Podobnie jak w poprzednich wersjach formuły Undaunted, wszyscy ci walczący są reprezentowani przez karty, które są dodawane do talii każdego gracza w trakcie gry, a później zagrywane na stół, aby je aktywować. Chociaż sceneria jest science fiction, sytuacja jest znajoma i stanowi realistyczne rozszerzenie ludzkiego doświadczenia.

„Od początku wiedzieliśmy, iż chcemy, aby otoczenie było realistyczne, surowe i realistyczne” – powiedzieli twórcy gry podczas naszego spotkania. Symulator gry planszowej demo. „To podejście wydawało się o wiele bardziej zgodne z historycznym […] korzenie niż fantastyczny, miękki koncept science-fiction.”

W swej istocie ten nowy tytuł jest bardzo podobny do swoich poprzedników. System przez cały czas łączy popularny mechanizm karciany budowania talii z tradycyjnym szkieletem gry wojennej polegającym na przemieszczaniu oddziałów po centralnej planszy. przez cały czas kończy się w 45 do 60 minut, ale dodaje też mnóstwo nowych funkcji. Podobnie jak Nieustraszeni: Normandias direct sequels, zmiany tutaj są bardziej przyrostowe niż radykalne. Wiele map posiada nowy mechanizm elewacji. Te przestrzenie zwiększają szanse trafienia podczas atakowania lub tłumienia jednostek wroga z góry, tworząc taktyczne punkty ogniskowe na mapie, które koncentrują akcję i napędzają konflikt.

Obraz: Osprey Games

Obraz: Osprey Games

Zasady dotyczące pojazdów transportowych są również proste, ale skuteczne. Jednostki takie jak ciężarówki związku górniczego mogą przewozić wojska lądowe, gdy się poruszają, umożliwiając szybkie przemieszczanie się po polu bitwy i reagowanie na zmiany na linii frontu. Wzmacniają również zdolność przejmowania i obrony punktów kontrolnych, co jest kluczowym celem w większości scenariuszy.

Ciężkie jednostki mechów to jeden z moich ulubionych dodatków. Te pojazdy są wielozałogowe, a każdy operator jest reprezentowany przez osobną kartę. Dodając karty mechów do talii, możesz wybrać, które z nich dodać i dostosować podejście do różnych opcji strategicznych, takich jak skupienie się na mobilności lub ataku. Oprócz wpływu mechanicznego jest to bardzo fajny akcent, który pokazuje, jak te pojazdy działają i jak działają. Pomaga również pokazać ich wpływ, ponieważ są absolutnie niszczycielskie na polu bitwy i nie można ich uszkodzić bez broni przeciwpancernej.

Podczas gry Nieustraszony 2200: CallistoByłem pod wrażeniem tego, jak płynnie i bezproblemowo gra przeszła do nowego fikcyjnego otoczenia. Abstrakcja złożonych szczegółów w systemie ułatwia elastyczny silnik, który może modelować konflikt w niezliczonej liczbie sytuacji. Główna koncepcja ludzkiej walki napędzana systemem kart, który uchwyca mgłę wojny i elementy logistyczne, pozostaje przekonująca i istotna, zarówno społecznie, jak i z perspektywy nowoczesnej rozgrywki. Wydaje się również, iż jest to jedna z najbardziej dopracowanych pozycji w serii, oferująca grę zespołową, a choćby solo od razu po wyjęciu z pudełka.

Obraz: Osprey Games

Obawą, którą miałem, było to, czy ten duet projektantów będzie w stanie pozostać entuzjastycznie nastawiony do Undaunted po pracy nad tak wieloma tytułami w ciągu zaledwie kilku krótkich lat. Granie w tę nową wersję, a także odpowiedź Benjamina, rozwiały te obawy.

„Przejście do science fiction nie tylko pozwoliło nam podejść do systemu ze świeżej perspektywy — wymagało tego” — powiedzieli projektanci. „Spędziliśmy dużo czasu w wczesnym etapie procesu projektowania, omawiając, co oznaczało, tematycznie i mechanicznie, przeniesienie Undaunted do science fiction, a te wczesne dyskusje koncepcyjne były dla nas naprawdę ekscytujące”.

Nieustraszony 2200: Callisto zadebiutuje na Gen Con i będzie kosztować 85 dolarów. Szersza premiera detaliczna nastąpi we wrześniu.



Source link

Idź do oryginalnego materiału