Zaostrza się spór o kładkę nad Parkiem Fosa. Jest petycja do MON-u

rdc.pl 3 godzin temu

SPÓR O KŁADKĘ PRZY CYTADELI | JEST SPRAWA | POSŁUCHAJ ROZMOWY →

Ponad 4,5 tys. osób sprzeciwia się budowie kładki na warszawskim Żoliborzu. Oficjalny apel z protestem w tej sprawie trafił do Ministerstwa Obrony Narodowej. Jak informowaliśmy w Polskim Radiu RDC, mieszkańcy Żoliborza sprzeciwiają się budowie przejścia na teren Muzeum Wojska Polskiego na Cytadeli.

W zeszłym tygodniu ponad 4,5 tysiąca podpisów mieszkańców, którzy sprzeciwiają się budowie kładki. Komitet „Nie dla kładki, tak dla Parku Fosa” powstał w kwietniu, bo wtedy właśnie odbyły się pierwsze spotkania otwarte dla mieszkańców, którzy się dowiedzieli, iż kładka powstanie — powiedziała w audycji „Jest sprawa” radna dzielnicy Żoliborz Barbara Jędrzejczyk.

Za inwestycję odpowiada Muzeum Wojska Polskiego. Jego dyrektor, gen. Bogusław Pacek mówił, iż blokowanie inwestycji oznacza wzrost kosztów.

Czy będą straty? Oczywiście, iż będą, ponieważ to jest inwestycja, która już trwa. Państwo, kiedy zaalarmowali o swoim proteście nas, bo ja o tym wcześniej nie wiedziałem, zrobili to w momencie, kiedy umowa była już podpisana — podkreślił dyrektor muzeum.

Co złego w kładce nad Parkiem Fosa?

Mieszkańcy obawiają się, iż po budowie kładki przejście stanie się jednym z głównych wejść, co może skutkować na przykład problemami z parkowaniem i natężeniem ruchu pieszych. Inni uważają, iż taka inwestycja przyczyni się do degradacji Parku Fosa.

Z kolei dyrektor Muzeum Wojska Polskiego podkreśla, iż decyzja o budowie kładki zapadła w 2013 roku i cały proces już trwa. Wskazuje, iż al. Wojska Polskiego miała być aleją defilad, a placówka chce nawiązać do historii.

W zamyśle kładka miała służyć wyłącznie mieszkańcom Żoliborza. Ona nie jest po to, żeby przyjeżdżali ludzie z Zakopanego, Gdańska czy z Krakowa, bo ci mają trzy inne bramy, mnóstwo miejsc parkingowych. Tu nie ma takich zagrożeń. Chcemy otworzyć się na Żoliborz i stworzyć piękne centrum historyczne – mówi.

Jak tłumaczy, inwestycja nie będzie ingerowała w tamtejszą zieleń. Koszt inwestycji wynosi ponad 38 mln złotych.

Idź do oryginalnego materiału