Zaplanowali ścieżkę dojścia do tunelu pod torami

slowopodlasia.pl 2 godzin temu
17 lipca PKP PLK ogłosiła listę rankingową projektów w konkursie na bezkolizyjne przejazdy kolejowe. Na liście podstawowej znalazło się 16 wniosków z całego kraju, wśród nich jest projekt miasta Biała Podlaska zakładający likwidację obecnego przejazdu na ul. Łomaskiej i budowę tunelu pod torami łączącego tereny południowej części miasta z al. Jana Pawła II. Prezydent Białej Podlaskiej ogłosił wyniki konkursu jako nadejście historycznej zmiany w układzie drogowym miasta. –To blisko 50 milionów złotych od Polskie Linie Kolejowe S.A. na nasz ekspercki projekt zastąpienia kolizyjnych przejazdów kolejowych przejazdem bezkolizyjnym na przedłużenia al. Jana Pawła oraz zbudowania całego nowego układu drogowego w okolicy – komentował ogłoszone wyniki Michał Litwiniuk i wyliczał, iż nowa koncepcja komunikacyjna zaplanowana przez miasto zapobiegnie paraliżowi komunikacyjnemu, zwiększy bezpieczeństwo i komfort uczestników ruchu drogowego, zoptymalizuje połączenie drogowe os. Za Torami z innymi częściami naszego miasta, skróci czas dojazdu służb ratunkowych i ułatwi dojazd do garnizonu wojskowego.Za realizację inwestycji odpowiadać będzie gmina miejska. - PLK S.A. zadeklarowała współpracę oraz współfinansowanie ustalonego zakresu prac. Po spełnieniu przez gminę wszystkich formalnych wymagań zostanie podpisane porozumienie, co umożliwi rozpoczęcie inwestycji – tłumaczy Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.Dziś w WPF miasto zarysowuje ścieżkę finansowania inwestycji, poprzez wprowadzenie do wieloletniej prognozy finansowej zadania „Likwidacja kolizyjnych przejazdów kolejowych na terenie miasta”. Na przedsięwzięcie rezerwuje w budżecie, w przeciągu kolejnych 5 lat łącznie 98 mln zł na wkład własny „w tym w roku: 2026 – 2.300.000,00 zł, 2027 – 2.700.000,00 zł, 2028 – 25.000.000,00 zł, 2029 – 34.000.000,00 zł, 2030 – 34.000.000,00 zł”.W ramach inwestycji zapisano: budowę tunelu drogowego pod linią kolejową E20 na przedłużeniu al. Jana Pawła II do ul. Dokudowskiej, budowę pod torami tunelu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Łomaskiej, budowę dróg dojazdowych umożliwiających skomunikowanie tunelu (al. JPII) po obydwu stronach torów kolejowych.W planach budżetowych miasta zapisano też udział PKP PLK w finansowaniu inwestycji, który zaplanowano w wysokości 56.895.643,23 zł, co ma stanowić płatność za infrastrukturę kolejową.Całkowity koszt inwestycji związanej z przebudową przejazdów i stworzeniem infrastruktury dojazdowej do nich oszacowano na około 154 mln zł. „Po opracowaniu szczegółowej dokumentacji projektowej wartość zostanie doprecyzowana. Zadanie planowane do realizacji po podpisaniu porozumienia z PKP PLK, w trybie "projektuj i buduj". Zamawiającym w postępowaniu przetargowym będzie Gmina Miejska Biała Podlaska. Na podstawie postępowania przetargowego zostanie zawarta umowa trójstronna między Gminą Miejską Biała Podlaska, PKP PLK i wykonawcą. Część płatności za infrastrukturę PKP PLK w kwocie do 56.895.643,23 zł, będzie fakturowana i opłacana przez PKP PLK” – precyzuje montaż finansowy inwestycji, zapis w WPF.CZYTAJ TEŻ:O hejnale dla miasta zdecydowała garstkaTak dziś Polacy oszczędzają na zakupachŁosice docenione w ogólnopolskim rankingu
Idź do oryginalnego materiału