200 klientów Santander traci pieniądze w ataku skimming - bank zwraca

upday.com 11 godzin temu
Wszystko wskazuje na to, iż atak na klientów banku Santander to tzw. skimming, czyli sczytanie danych z kart płatniczych i wykorzystanie ich do nieuprawnionych wypłat pieniędzy z bankomatów - przekazał PAP we wtorek rzecznik Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości kom. Marcin Zagórski. PAP

Około 200 klientów Santander Bank Polska straciło pieniądze w wyniku zorganizowanego ataku hakerskiego. Prokuratura Rejonowa w Bydgoszczy wszczęła zbiorowe śledztwo w sprawie kradzieży środków z kont bankowych w całej Polsce.

Policja potwierdza, iż przestępcy wykorzystali metodę skimmingu. "Wszystko wskazuje na to, iż mieliśmy do czynienia z atakiem z wykorzystaniem tzw. skimmingu, czyli sczytania danych z kart płatniczych, a następnie wykorzystania ich do nieuprawnionych wypłat pieniędzy z bankomatów na terenie całego kraju" - wyjaśnił nadkomisarz Marcin Zagórski.

Bank reaguje na atak

Santander Bank Polska natychmiast podjął działania ochronne. Bank «wdrożył rozwiązania, które uniemożliwiły przestępcom dalsze działania» i potwierdził, iż wszyscy poszkodowani klienci otrzymali zwroty utraconych środków.

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości prowadzi śledztwo. W "zaplanowane i zorganizowane" działania było zaangażowanych kilka osób, które systematycznie kradły pieniądze z kont klientów banku.

Jak zgłosić sprawę

Policja apeluje do poszkodowanych o zgłaszanie podejrzanych transakcji. Przy zgłoszeniu należy zabrać dowód osobisty, numer konta bankowego i wydrukowaną historię operacji.

Według wiedzy policji klienci innych banków nie ucierpieli w tym ataku.

Uwaga: Ten artykuł został stworzony przy użyciu Sztucznej Inteligencji (AI).

Idź do oryginalnego materiału