PKP LHS podpisało umowę na rozbudowę mijanki Huta Deręgowska LHS i automatyzację sterowania ruchem na stacji Wola Baranowska LHS.
Wykonawcą będzie konsorcjum Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. z Bytomia oraz Zakładów Automatyki Kombud S.A.
Inwestycja umożliwi zdalne sterowanie ruchem na około 100 km linii kolejowej i poprawi płynność, bezpieczeństwo oraz efektywność przewozów.
Projekt o wartości ponad 146 mln zł obejmuje budowę Lokalnego Centrum Sterowania, nowego budynku nastawni, instalację nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), przebudowę układu torowego, wprowadzenie elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz budowę nowej drogi dojazdowej z infrastrukturą i oświetleniem stacji.
Dzięki modernizacji zostanie wyeliminowana konieczność pieszego ruchu podczas odprawy pociągów, skróci się czas ich przyjmowania i wyprawiania, a bezpieczeństwo pracy ulegnie poprawie.
Prezes PKP LHS, Łukasz Górecki, podkreśla, iż modernizacja infrastruktury szerokotorowej to najważniejszy element zwiększania zdolności przewozowych i rozwoju ekonomicznego regionów Podkarpacia oraz Lubelszczyzny. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, w tym urządzenia sterowania ruchem zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce, zapewnią większą niezawodność dostaw oraz lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową.
Marek Nowak, Wiceprezes PWiK, wyraził zadowolenie z możliwości realizacji kolejnego projektu dla PKP LHS, podkreślając dobre doświadczenia we współpracy z inwestorem przy wcześniejszych przedsięwzięciach. Zmodernizowana linia szerokotorowa stanie się ważnym elementem eksportowym dla partnerów z Ukrainy, wspierając wzrost przewozów i przeładunków na stacji, mijance i szlaku.
PKP LHS konsekwentnie realizuje strategię modernizacji całej infrastruktury szerokotorowej, dążąc do osiągnięcia statusu niezawodnego i nowoczesnego przewoźnika kolejowego.