Minął już tydzień od STALKER 2wydanie, które stanowi istotną część cyklu życia każdej gry: wystarczająco długo, aby gracze mogli poczuć smakale nie na tyle długo wszystkie błędy do naprawienia. Pozostaje nienasycona potrzeba nawiązania kontaktu z mediami, które drapią to samo. Szczęśliwie, Radplanszowa gra RPG o poradzieckim pustkowiu nuklearnym, ma dokładnie to, czego szukasz.
Stworzony przez argentyńskiego projektanta gier Hipólitę, Rad Akcja rozgrywa się w alternatywnej historii, w której Stany Zjednoczone odwróciły się Gorąca zimna wojnarozpoczynając atak nuklearny. Ci, którzy przeżyli, znaleźli schronienie pod ziemią, ukrywając się przed promieniowaniem utrzymującym się na powierzchni. W następstwie napromieniowania jedyni ludzie, którzy pozostali, polegają na wzajemnej pomocy skupionej na społeczności, aby odeprzeć niebezpieczeństwa i przemoc frakcji na pustkowiach. Pociski są podstawą gospodarki po upadku, a każdy wystrzelony pocisk ma ogromną cenę.
RadPodstawowy system gry jest inspirowany grą w stylu Old School Renaissance, w szczególności cytując mechanikę Izaaka Williama Mausrittera — gra RPG fantasy z mieczami i wąsami, przedstawiająca leśne stworzenia. Nigdy nie odchodząc zbytnio od tematu radzieckiego, proces tworzenia postaci jest bezklasowy i oferuje 36 unikalnych środowisk. Kolektywizm odgrywa rolę w rozwoju postaci, a solidarność, wzajemna pomoc i wysiłki społeczności są główną drogą do awansu postaci.
Rad Mechanika oferuje szereg wrażeń w zależności od obszaru gry, na którym chcesz się skupić, z zasadami zarządzania małą społecznością pełną lojalistów i szpiegów, minigierami do budowania map i misjami eksploracyjnymi z intensywnym zarządzaniem zasobami, które nagradzają ostrożną strategię bezsensowna przemoc. Ci, którzy preferują elementy strzelanek pierwszoosobowych z serii STALKER, nie pozostają jednak w promieniującym pyle, ponieważ Rad oferuje zestaw mechanik specjalnie dla ulepszanie i modyfikowanie broni palnej.