GROM, Formoza, JWK, oddziały antyterrorystyczne, służby mundurowe i formacje sojusznicze NATO to przykładowi odbiorcy Direct Action – polskiego producenta wysokiej jakości sprzętu taktycznego. Na MSPO 2025 firma zaprezentowała szereg nowości, które – zgodnie z jej filozofią – odpowiadają na potrzeby specjalsów, a jednocześnie są dostępne dla klienta cywilnego.
Direct Action to polska marka z ponaddziesięcioletnim doświadczeniem na rynku, której ambicją jest produkcja wysokiej jakości sprzętu taktycznego. Na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach firma promowała swój flagowy produkt – kamizelkę taktyczną Spitfire w nowej wersji QR. – Na prośbę użytkowników końcowych, czyli przede wszystkim operatorów jednostek specjalnych wojska i policji, do bazowego modelu Spitfire dodaliśmy klamry szybkowyczepne Duraflex Quick Release Buckles na ramionach. To jest największa różnica zarówno w stosunku do bazowego Spitfire’a, jak i wersji MK2. W zależności od zapotrzebowania klienta instytucjonalnego klamry mogą być zamontowane na obu lub jednej szelce – mówi Jarosław Modrzejewski z Direct Action i zaznacza, iż na rynek cywilny trafi wyłącznie wersja z dwiema klamrami.
– Kamizelka Spitfire QR jest w pełni kompatybilna z zestawem balistyki miękkiej, można dowolnie konfigurować wszelkie dodatki, torby, ładownice na potrzeby misji lub własnych upodobań operatora – dodaje Modrzejewski. Inną nowością w ofercie Direct Action jest możliwość zamawiania kamizelki bazowej albo MK2 w zestawie z miękką balistyką lub z twardymi płytami balistycznymi. – Sytuacja za wschodnią granicą nieco zweryfikowała nasze spojrzenie i nie ukrywam, iż przyspieszyła pracę nad tym wszystkim. W związku z tym możemy dziś wyjść do klienta instytucjonalnego z ofertą na takie zestawy – tłumaczy specjalista ds. promocji marki.
REKLAMA
Spitfire QR ma trafić do sprzedaży w listopadzie. Dodatkowo część linii Spitfire i kompatybilnych akcesoriów (apteczki, ładownice itp.) zaczęła być produkowana w nowej kolorystyce – multicam tropic. Z nowości już dostępnych do kupienia, promowanych na MSPO 2025, warto wspomnieć o torbie Liberator Roll Bag do przewożenia kompletnego sprzętu operatora. Prostokątna torba na kółkach ze wzmocnionym szkieletem i rączką teleskopową ma pojemność 176 l oraz może pomieścić oprzyrządowanie taktyczne łącznie z hełmem i karabinem z lufą o długości do 16 cali. – Sprawdzi się także jako tymczasowa szafka w bazie – zaznacza Modrzejewski.
Kolejną odpowiedzią Direct Action na zapotrzebowanie operatorów jednostek specjalnych jest plecak Mortar, który został zaprojektowany do przenoszenia dziesięciu granatów moździerzowych 60 mm. – Wiadomo, iż taki ładunek swoje waży, dlatego przy projektowaniu plecaka zadbaliśmy o to, by jego użytkowanie było jak najbardziej komfortowe. Mortar Backpack ma usztywnioną konstrukcję i zachowuje swój kształt niezależnie od tego, czy jest pusty, czy załadowany. Ponadto ma w pełni konfigurowalne wnętrze – mówi przedstawiciel Direct Action i dodaje, iż użytkownicy już podrzucają pomysły na wykorzystanie Mortar Backpack jako plecaka medycznego czy do przenoszenia drona.
– Oferta Direct Action jest skierowana przede wszystkim do operatorów jednostek specjalnych – zarówno wojska, jak i policji. Staramy się odpowiadać na ich potrzeby. W tej pracy najmniejszy błąd może kosztować wiele, dlatego dbamy o jakość i najmniejsze detale, bo wiemy, z czym to się wiąże – podkreśla Jarosław Modrzejewski, specjalista ds. promocji marki Direct Action. Na stoisku firmy na MSPO 2025 można było porozmawiać m.in. z weteranami JW GROM i JW Agat.