Burmistrz Brescii, Laura Castelletti, jest zaniepokojona graffiti pozostawionym na ścianie biura włoskiej gazety. "Chcę stanowczo potępić, po raz kolejny, te nikczemne czyny i podyktowane jedynie ignorancją" – powiedziała.
Czym były "te nikczemne czyny"? Przesłanie "Telewizja i gazety, kłamcy i naziści. Pisz kłamstwa o CO2, wojnie, kryzysie i pandemii" – napisano czerwoną farbą na zewnętrznej ścianie siedziby Giornale di Brescia.
Giornale di Brescia ("GDB") to włoska gazeta regionalna z siedzibą w Brescii, w Lombardii, we Włoszech. Jego siedziba jest również siedzibą Radia Bresciasette i jego filii telewizyjnej Teletutto.
Dwóch zakapturzonych mężczyzn namalowało wiadomość około północy 27 grudnia 2023 r. "Podpis jest podpisem grupy ViVi bez szczepień ("V_V")". Incydent został zgłoszony na policję, a Castelletti pochwalił gazetę i wyraził solidarność z personelem.
"Prasa z Brescii nienagannie wykonała wiele informacji i narracji przed, w trakcie i po pandemii, zawsze umieszczając w centrum naukę i wiadomości, które stopniowo pochodziły z wiarygodnych i akredytowanych źródeł" – powiedziała.
"Do redakcji grupy, do dyrektorki Nunzii Vallini oraz do wszystkich dziennikarzy i dziennikarzy, którzy codziennie odgrywają tak cenną i fundamentalną rolę dla naszej społeczności: ci, którzy dokonują tych czynów, wiedzą, iż nas to nie przeraża i iż zrobimy wszystko, aby bronić rzeczywistości, która uczestniczy w utrzymaniu naszej demokracji przy życiu i zdrowiu".
Włoska partia polityczna Zielona Europa pospieszyła gazecie z pomocą, wyrażając "pełną solidarność z dyrektorem Giornale di Brescia Nunzią Vallini i dziennikarzami za atak i obraźliwe pisma".
Graffiti na ścianie nie jest "atakiem".
"Dziennikarstwo i informacja muszą być wolne od wszelkich nacisków, gróźb, uwarunkowań" – powiedział rzecznik Zielonej Europy. Zielona Europa podąża za linią partii. Od początku 2020 r. propagandyści podążający za globalną agendą nie robili nic innego, jak tylko próbowali wywierać presję, grozić i warunkować opinię publiczną przed usłyszeniem prawdy, a tym samym pozwolić ludziom odróżnić fakty od kłamstw globalnej agendy.
W marcu ubiegłego roku ta sama grupa namalowała napis "Nazistowscy słudzy, zdrajcy narodu" na fasadzie siedziby Włoskiej Generalnej Konfederacji Pracy (CGIL) w Brescii.
"Tematy ataku są zawsze takie same: denialistyczne oskarżenia o pandemię Covid, z dodatkiem tym razem odniesień do wojny (nie lepiej sprecyzowanej, jakiej) i zanieczyszczenia dwutlenkiem węgla. Pisma odnoszą się również do Nowego Porządku Świata (z którego pochodzi anonimowy Nwo): teorii spiskowej, która wspiera istnienie rzekomej tajnej grupy władzy, która działałaby w celu przejęcia totalitarnej kontroli i panowania nad Ziemią" – napisał GDB w swoim artykule o "ataku" czerwonej farby na własną fasadę.
W Wigilię Bożego Narodzenia brytyjski i irlandzki kanał ViVi na Telegramie podzielił się niedawną akcją podjętą przez ViVi w Rzymie.
Początkowo zaplanowany na 1 listopada nowy Green Band w Strefach Ograniczonego Ruchu (ZTL) wywołał kontrowersje i protesty.
W 1992 roku Unia Europejska ("UE") wprowadziła przepisy dotyczące nowych samochodów "w celu poprawy jakości powietrza". Przepisy miały na celu kontrolę, czy pojazd musi spełniać odpowiednią normę emisji spalin Euro. Pierwsza ogólnounijna norma, znana jako Euro 1, została wprowadzona w 1922 roku. Od tego czasu wprowadzono szereg norm emisji spalin Euro.
Euro 6 to najnowsza norma emisji spalin dla nowych samochodów i jest to minimalny wymóg dla pojazdów z silnikiem Diesla w wielu strefach czystego powietrza, w tym w londyńskiej strefie ULEZ. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską, dlaczego więc burmistrz Londynu Sadiq Khan podporządkowuje się dyktatowi zagranicznej instytucji?
Euro 6 ma cztery różne wersje. Najnowsza aktualizacja tego rozporządzenia, Euro 6d, została wprowadzona jako wymóg norm emisji spalin w styczniu 2021 roku. Norma Euro 7 zostanie wprowadzona w lipcu 2025 roku.
Obecnie pojazdy napędzane benzyną lub olejem napędowym przed Euro 1, Euro 1 i Euro 2 oraz pojazdy napędzane olejem napędowym Euro 3 nie mogą poruszać się po zielonym paśmie ZTL. Grzywny za pojazdy naruszające ten zakaz wynoszą od minimum 163 euro do maksimum 658 euro, z możliwością zawieszenia prawa jazdy na okres do 30 dni w przypadku recydywistów.
Jeśli nie będą w stanie zepchnąć nas z dróg rosnącymi normami emisji spalin Euro i kosztami utrzymania na bieżąco z najnowszym zatwierdzonym modelem, zadbają o to, aby kary były zbyt kosztowne, aby zachować niezależność poprzez posiadanie własnych samochodów i jeżdżenie tam, gdzie chcemy i kiedy chcemy.
W październiku burmistrz Rzymu Roberto Gualtieri ogłosił, iż termin rozszerzenia ograniczeń dotyczących tego, które pojazdy mogą poruszać się po Green Band, czyli obszarze, na którym samochody z silnikami Diesla są zakazane, został przedłużony o rok. "Pojazdy z silnikiem Diesla Euro 4 i benzyną Euro 3 będą mogły jeździć przez kolejny rok w nowym, zielonym ZTL" – donosi Roma Today.
22 grudnia 2023 r. zdewastowano jedną z nowych bram elektronicznych, która będzie garnizonem ZTL Green Band na Viale Palmiro Togliatti, dwujezdniowej drodze w Rzymie.
Kamera służąca jako elektroniczna bramka ograniczająca przemieszczanie się ludzi w ZTL została posmarowana czerwoną farbą, a później na urządzeniu pozostawiono "obraźliwe" wiadomości.
"Traktujemy ten incydent z najwyższą powagą i będziemy dążyć do jak najszybszego przywrócenia tej luki" – powiedział przedstawiciel Rome Mobility Services.
Tymczasem, jak podała F1 News, mieszkańcy i turyści w Rzymie mogą odetchnąć z ulgą, oszczędzając kilka tysięcy mandatów. Dobra robota, ViVi!