„Kaga” i „Idzumo” mają po 19 500 ton wyporności standardowej i w ubiegłej dekadzie dołączyły do dwóch mniejszych „niszczycieli śmigłowcowych”, „Hyuga” i „Ise” (14 000 ton wyporności standardowej). W reakcji na rozbudowę chińskiej marynarki wojennej i agresywne poczynania ChRL w regionie, zapadła decyzja o przebudowie dwóch większych okrętów w taki sposób, aby mogły stać się one nosicielami samolotów krótkiego startu i pionowego lądowania F-35B. Japonia planuje zakup 42 takich samolotów, obok jeszcze większych planów zakupowych związanych z F-35A. Okręty będą kiedyś przenosiły własne japońskie eskadry pionowzlotów, ale dopuszczane jest przyjmowanie także samolotów amerykańskich i planowane jest tutaj osiągnięcie pełnej interoperacyjności. Przypomina to współpracę brytyjskiej Royal Navy z USA.
Kaga stał się lotniskowcem
„Kaga” i „Idzumo” mają po 19 500 ton wyporności standardowej i w ubiegłej dekadzie dołączyły do dwóch mniejszych „niszczycieli śmigłowcowych”, „Hyuga” i „Ise” (14 000 ton wyporności standardowej). W reakcji na rozbudowę chińskiej marynarki wojennej i agresywne poczynania ChRL w regionie, zapadła decyzja o przebudowie dwóch większych okrętów w taki sposób, aby mogły stać się one nosicielami samolotów krótkiego startu i pionowego lądowania F-35B. Japonia planuje zakup 42 takich samolotów, obok jeszcze większych planów zakupowych związanych z F-35A. Okręty będą kiedyś przenosiły własne japońskie eskadry pionowzlotów, ale dopuszczane jest przyjmowanie także samolotów amerykańskich i planowane jest tutaj osiągnięcie pełnej interoperacyjności. Przypomina to współpracę brytyjskiej Royal Navy z USA.